2009-01-15

Lergryta och kreativt overflow

Jag har länge hört talas om förträffligheten med att laga mat i lergryta. Än så länge har jag inte testat men för några dagar sedan sprang jag på en lergryta på Kupan för 30 kr. Naturligtvis var jag tvungen att slå till. I helgen ska den provköras och jag har en känsla av att det kommer att gå bra. Jag återkommer med testresultat.

Jag slog även till på en bit lila tyg för 5 kronor och en underbar duk för 20 kr. Än har jag inte bestämt mig för vad tygbiten ska bli och om duken ska få fortsätta vara duk. Jag har en massa idéer men kan inte bestämma mig. Datafodral, stoldyna, duk eller?

Förresten, utredningen har nått ett preliminärt resultat angående hushållsassistenten. Det verkar som om det saknas packningar vid degkrokarnas fästen. Jag ska undersöka det. Men det blir efter att jag plockat bort den torkade degblandningen med inslag av olja från maskineriet ...

2 kommentarer:

  1. Rapport från ditt sällskap.

    Assistenten är okej, om inte jättebra. Bara något otymplig vid tömning av deg, men annars O.K.

    Ser fram emot lergryts-experimentet, hoppas även att reparatoinen av er assistent går väl.

    /Sällskapet

    SvaraRadera
  2. Och ja, klockan är mycket. Det är IKEA och bakandet som har ställt till det.

    /Sällskapet

    SvaraRadera