2009-02-22

Bokrea

Oavsett hur väl jag förbereder mig för bokrean brukar det ändå sluta med att jag kommer hem med alldeles för många böcker. Det slår aldrig fel. Jag inbillar mig dock att det skulle vara åtskilligt fler utan mina förberedelser. Dessutom skulle min plånbok bli ledsen om jag inte jämfört priser.

Årets kataloger landade onödigt sent så mina förbedelser känns inte lika genomtänkta som de brukar. Nu har jag dock gått igenom mina reklamblad och gjort en lista med titlar och jämförpriser. En intressant iakttagelse är att prisskillnaderna är mindre än de brukar vara.

För att hålla nere kostnaderna så funderar jag även på en ny strategi. Jag tänkte fokusera på facklitteratur och köpa skönlitteraturen som pocketböcker som ändå är billigare. Dessutom är de lättare att ta med sig.


Frågan är ju dock om strategin kommer att hålla när jag väl är ute på rean ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar