2009-02-22

Före och Efter - Stol 2

Jag har insett att förebilder inte är min starka sida. Ofta har jag helt enkelt för bråttom att komma igång med mitt projekt att jag inte riktigt hinner med det. Hinner jag med det så blir de väldigt dåliga och jag glömmer alla regler för komposition, ljus och förvaring.

Till mitt försvar så köpte jag denna stol på Röda Korset Kupanbutik här i stan vid jul och då är det ju så mörkt att det är svårt att fota. Speciellt om man som jag har blixtfobi (blixtbilder blir ofta så otroligt fula och jag kommer inte riktigt överens med min externa blixt).


Denna lackade stol i furu fick sig i alla fall en omgång med slipmaskinen, ett lager med grundfärg och två lager med halvblank antikvit lackfärg.


Sen fick den sig också en stickad stoldyna.

Jepp, det var mitt hemliga projekt. En stickad sittdyna i melerat garn. Färgen blev lite hysterisk, men nu har jag vant mig vid den och är rätt så nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar