2009-02-22

Fläskkarré i lergryta

Häromveckan blev Tant Grön ett år äldre. En av presenterna var ICA:s kokbok "Hela Sveriges Husman". En mycket bra present även om man kan tro att en tant skulle kunna göra husman utan och innan.

I den finns ett recept på fläskkarré i lergryta. Eftersom jag fyndat en lergryta på loppis som jag hitills bara testat att göra i kyckling så gav jag mig på att testa och resultatet blev mycket bra. Lite osalt (väldigt oväntat med tanke på min och relationen till salt), men det gick att lösa med saltkar på matbordet.

I helgen bytte jag fläskkarrén mot skinkstek och äppeljuicen byttes mot Granatäpplejuice. Dessutom fick köttet ligga och marineras lite länge. Marinaden fick dessutom lite extra salt. Skinsteken i sig var ganska torr och tråkig men marinaden var helt okej. Så nu måste jag exprimentera vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar