2009-02-17

Målarfärg och slipdamm

Jag gillar att gå en vända med slippapper (och sedan några månader slipmaskin!) och målarfärg. Hitills har det blivit en del loppis- och källarfynd som har blivit fixade.

Det första objektetet som jag föll som en fura för var en enkel stol i trä på kommunens återvinningsmarknad. Jag var inte ute efter något särskilt, men helt plötsligt så stod den bara där. Stolen med stort S. Min stol. Jag blev kär helt enkelt. Kärleken är dock blind och det var tur. För allvarligt talat. Stolen var inte särskilt vacker. Flera lager färg som spruckit. Men det såg jag inte då och jag blev ärligt talat lite förolämpad av priset på 10 kr.


Sen återstod timmar av slipande och skrapande och slutligen målande. Nu står den i min hall och är lika vacker som jag såg den den där dagen på återvinningsmarknaden.

Jag tänkte visa en bild på den men jag hittade ingen i mitt arkiv. Så istället får det bli en bild på en bricka som jag också fixat till. Detta är dock före målandet, men efter slipandet. Stolen visar jag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar