2009-03-15

Lax

Det ekonomiska läget och och inflationen väcker tanten i mig. Jag försöker komma på bra sätt att göra god och billig mat. Hushålla med resurserna liksom.

Häromdagen hade Coop billig lax. Så jag köpte en hel lax för en rätt så billig penning. Det blir mycket mat. Så nu är frysen laddad med laxfiler. Enda tabben var att jag kastade resterna. Sedan fick jag veta att jag hade kunnat koka buljong på det. Minuspoäng på tantkontot för det.



Det första jag gjorde med laxen var en laxgryta som blev otroligt god. Att den gick supersnabbt att göra var plus i kanten. Jag använde min egna tomatsås som jag brukar göra några liter av och frysa in. Jag måste komma ihåg att skriva ut det receptet. Jag noterar det på min "to do list".

Ikväll har jag fixat lite inför en viss födelsedag. Eftersom födelsedagsbarnet läser så redovisar jag dock inget förrän imorgon.

2 kommentarer:

  1. Mäh! :O Nu blev jag ju nyfiken, hihi! ;) En liten ledtråd till lilla mig? :D

    SvaraRadera
  2. nix pix syster yster du fick inga ledtrådar. Men nu vet du ju vad det var :)

    SvaraRadera