2009-05-24

Färdig

För lite drygt en månad sedan avslutade jag mitt hitills största pysselprojekt. Filten med virkade mormorsrutor. Jag satte gränsen vid 308 rutor och den sista tiden slet jag sjukt hårt för att nå mitt mål. All ledig tid kretsade kring denna förbannade filt och jag försakade det mesta, sova, äta, frisk luft. Okej så farligt kanske det inte var men efter drygt hundra timmars slit var jag utan tvekan less och jag lovade mig själv att inte börja med några nya pysselprojekt på ett tag. Virknålar skulle jag inte röra på en lång lång tid.

Det gick jättebra. Fram till i onsdags när jag skulle sy en liten väska av att ha hörlurarna till mobilen i (en beskrivning som jag hittade här). Detta resulterade i en spiral av pysselideér och nu sitter jag med en massa småprylar som jag sytt. Dessutom åkte virknålarna fram. Jag som aldrig mer skulle virka.

Vad hände?

1 kommentar:

  1. Gud vilka läckra färger !!Gillar din sida skarpt!!=)

    SvaraRadera