2009-05-18

Godaste pizzan

Igår åt jag nog den godaste pizzan jag någonsin ätit. Utan överdrifter. Den var perfekt och kommer att sätta standard för varje pizza jag kommer att äta i fortsättningen. Det kommer att krävas en hel del jobb för att överträffa detta.

Pizzan var naturligtvis hemmagjord. Degen gjordes på dinkelsikt från Saltå Kvarns recept, sen frästes shiitakesvamp i smör med lite grädde och salt. Degen kavlades, sen på med tomatsås, svamp, luftorkad skinka, lite smulad getost och riven västerbottensost. In i ugnen i 275 grader.

Sen är det bara att plocka ut en bit av pizzahimlen ur ugnen.

Fast jag måste utfärda en varning. Världen kommer aldrig mer att vara densamma efter att du ätit denna pizza. Så kom inte och säg att jag inte varnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar