2009-05-28

I got bitten by a german shepard and all I got was this blanket

En liten prick som jag känner överlevde häromveckan en schäferattack.

Men schäfern var inte alls arg, neeeej han skulle "bara" vakta sin gård. Vad bra att han vaktar gatan för små shelties som bara går och äter gräs vid vägkanten. Ekvationen med snäll schäfer och varbölder av bitskador på sheltien är dock något jag inte får att gå ihop. Vetrinären fick raka och rengöra och nu går den lilla på antibiotika i två veckor.

För att skydda det prickens rakade parti på ryggen och sårskorpor krävdes ett täcke. Vintertäcket med fleece blev dock alldeles för varmt när man har tjock sheltiepäls så jag fick dra fram symaskinen. Jag sydde ett täcke av det lila tyget jag hittade för fem kronor på Kupan i vintras. Innertyget gjorde jag av ett gammalt urtvättat lakan som är mjukt och skonsamt mot skadan och modellen var vintertäcket.

Jag sydde ihop bitarna räta mot räta, lämnade en lite öppning som jag använda för att vända tyget rätt väg. Sedan strök jag täcket och sydde ihop det framtill och sydde en kantsöm för att hålla bitarna på plats. Efter det gjorde jag en rem på samma sätt som täcket (sydd räta mot räta, vända, strök, sydde kantsöm) sedan sydde jag fast kardborre på den och sydde fast den på täcket.

Så nu kan såren läka i fred och pricken kan gå lugnt på promenader utan att skrämma någon med sina skador. Nu tror alla bara han är en bortskämd knähund som får ha täcke på sommaren. Men han verkar rätt nöjd med sitt täcke och har inga problem att ta på sig det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar