2009-05-19

Skam

Igår hade jag tvättid och som vanligt var jag lite sen. Det är normalt inget problem i mitt hus eftersom vi brukar respektera bokade tvättider. Så jag blev lite irriterad när nån snott en av mina maskiner. I synnerhet när jag hade så sjukt mycket tvätt. Men jag svalde min irritation och tvättade i de andra maskinerna.

Sen var det dags att torka och när jag såg att de även snott hela torkskåpet blev jag irriterad igen. Så respektlöst! Efter att ha övervägit att torka min tvätt i min egen lägenhet så valde jag dock att plocka ut tjuvens tvätt ur torksåpet för att torka min.

Jag kastade en blick på tavlan. Jojomänsan det var min tid. Jag hade bokat 19.30-22.00 måndagen den 11:e ...

I nästa sekund insåg jag att det inte alls var den 11:e utan den 18:e och att det inte alls var min tvättid. I vild panik satte jag tillbaka tvätten i torksåpet. Tog den tvätt som var klar och flydde fältet.

Sent på kvällen smög jag ner och hämtade den sista tvätten som en tjuv. Jag har ju som sagt begått en av de värsta brotten man kan göra i en lägenhet.

Jag har snott en tvättid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar