2009-06-08

Alla sätt är bra utom de dåliga

Pga snålhet och avsaknad av möjlighet att låna släp så transporterades skrivbordet som jag skrev om i mitt förra inlägg från butiken på en rullvagn. Aldrig att jag tänker betala 300 kr för att få det hemkört 500 meter. Sen fick jag inte lägga av det så jag kunde inte vänta tills jag fått tag i ett släp.

Så då rullade jag det med viss assistans. Halvägs mötte jag ett par som efter de passerat mig, min assistent och skrivbordet säger, "alla sätt är bra utom de dåliga". Synd att jag inte är så rapp att jag kom på svar på tal direkt. Jag har svårt att tänka mig ett bättre sätt än att tänka utanför boxen.

Jag fick motion, frisk luft, en hel del goda skratt (förlänger livet!), minmal miljöpåverkan, och 300 kr kvar att köpa nått roligare för. Typ färg.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack snälla du för kommentaren hos mig :) Vad roligt att du gillade resultatet av min "make-over" :)
    Vilket snyggt skrivbord du har fått tag i! Det kommer att bli super !
    kram.

    SvaraRadera