2009-08-14

Ett

Erik och Simon har ett projekt. En bild om dagen i hundra dagar. De har två regler, bilderna ska vara tagna samma dag och de måste kunna stå för dem. Till en början tänkte jag vara med eftersom jag tyckte det var en lysande idé eftersom jag själv skulle behöva en motivation för att utvecklas och bli bättre.

I slutändan valde jag dock att ställa mig utanför eftersom projektet i slutändan skulle stjälpa istället för att hjälpa mig. Mitt självförtroende är för dåligt och jag skulle jämföra mig alldeles för mycket med de andra. Det skulle hämma min kreativitiet och det skulle bara bli en massa platta vardagsbilder och jag skulle må dåligt. Inte bra.

Behovet att utvecklas och bli bättre kvarstår dock. Därför startar jag mitt eget projekt för min egen skull. NittioNio. Under 99 dagar ska jag publicera ett inlägg varje dag. Varje inlägg ska ha en bild. Bilden behöver inte vara tagen den aktuella dagen även om den gärna får vara det. Målet är även att fixa till bloggens design innan dagarna är över.

Jag startar idag.



Ett. Sista turen i blåbärskogen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar