2009-09-24

Det var en gång en tomtegubbe ...

I augusti hittade jag en pall i trä på Kupan. Inte för att jag behövde fler pallar. Inte heller för att jag behövde fler pysselprojekt. Helt enkelt för att jag gillade den enkla modellen och priset var överkomligt. 40 kr betalade jag för den.


Sedan har jag gått runt med lite ångest. Vad skulle det bli av pallen? Jag har knappt plats för den hemma hos mig och jag har som sagt redan pallar så det räcker. En helg för några veckor sedan började jag dock slipa den. Planen var att måla den vit, sy en dyna i rosa tyg med vita prickar. När jag var klar och skulle ta hem den och måla den blev den snabbt adopterad av en liten kisse som ville ha en sittplats. Planerna ändrades. Pallens framtid ändrades.


För att passa in i den nya miljön målade jag den svart. Det blev tre lager färg. Sedan sydde jag en dyna och broderade lite text som påminner mig om min morfar. Pallen heter därför numera morfars pall. Även om den egentligen är adopterad av en katt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar