2009-10-03

Femtioett

Jag är lite besviken på loppisen idag. Även om jag fick tag i en tjock vinerkappa för blott 40 kr och fyra underbara tidningar med stickbeskrivningar från 40- och 50-talet för endast en femma styck så kändes utbudet magert. Jag är besviken.

Stickbeskrivningarna var som jag sa underbara. Lite slitna men fullt användbara. jag kan inte sluta titta på dem. Jag kommer garanterat försöka mig på att sticka något av mönstren. Frågan är bara vad, hur tusan ska jag kunna välja mellan alla modeller? Enkel, chic damjumper eller raffinerat enkel damjumper? Eller kanske flott jumper med uppåtstående krage? Gah. Beslutsångest.

Vädret visar sig iallfall från sin allra bästa sida. Morgonen var kall och det var mycket frost. Eftermiddagen bjöd på sol och en gnutta värme. Höst när det är som bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar