2009-10-28

Sjuttiosex

Jag är ofta beroende av pallar och stolar för att komma åt översta hyllan i mina garderober och köksskåp. Den pall jag ofta använder är alldeles för lite och lite ostadig och därför har jag funderat på alternativ. Tidigare i år hittade jag denna snygga makeover av en pall hos Aprill Aprill och blev själv inspirerad på att göra nått liknande. Under en loppisturne i sommar lyckades jag hitta en egen pall för 30 kr på en loppis.

Jag använde kniv för att få bort det röda underlaget och svinto för att ta bort klister och fläckar i metallen. Sedan blev det en dusch med vattenslangen och självtorkning i solen (detta förarbete gjordes under sommaren. Nu värmer inte solen längre, gräsmattan täckt med löv och vattenslangen inplockad).


Jag har jagat ett fint tallriksunderlägg som passar mig men det har varit rätt så knepigt. Efter ett tips från Jojohanna så kollade jag på Hemtex och hittade ett som passade mig perfekt. Att det dessutom var på rea och bara kostade 6 kr var ännu bättre.

Nu ikväll har jag klippt och limmat och nu väntar jag på att limmet ska torka ordentligt, men fint det blev det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar