2009-11-02

Åttioett

Mitt virkprojekt "sju sorters kakor" är klart sedan en tid tillbaka men jag har inte visat resultatet så jag tyckte det var ett lämpligt objekt för dagens bild (hellre det än det mulna novemberrusket ute).

Det är mandelkubb, pepparkakor, ballerinakakor, kanelbullar, chokladbollar, filmrullar/punschrullar och chokladbiskvier. Ballerinakakorna hittade jag i denna blogg. Detta mönster använde jag även för pepparkakorna. Skillnaden var att allt gjordes i samma färg och att jag sydde ihop dem lite annorlunda. Jag har förtvivlat sökt efter beskrivningen till filmullar/punschrullar men inte hittat den eftersom det var några månader sen jag gjorde dem. Jag kanske sätter mig ner och provvirkar lite för att ta fram mönstret men det blir en annan dag. Tillsvidare får man hålla tillgodo med den här beskrivningen.

Fatet har jag hittat på loppis och målat med några lager vit färg.


Ikväll är jag dessutom jätteglad! Jag har vunnit en sjal och muddar från den finfina bloggen "pysslas piffiga petitesser". De kommer att värma gott i höstrusket!

Ikväll håller jag också tummarna att jag vaknar lika pigg som jag somnade. Alltför många har börjat visa influensaliknande symptom i min närhet.

3 kommentarer:

  1. WOW!
    Vilket kakfat!
    Kul att mönstret på ballerinakexen kom till nytta =)
    Själv har jag inte virkat någon annan kaka än de kexen, fast det blev ju ett gäng av den sorten...
    Mycket kul hann vi få med dem ;)
    Men pepparkakor var en kul idé!
    Kanske jag testar framöver (SKA bara göra färdigt lite UFOn först...)

    Jättefina natur-foton du visar här på din blogg!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för alla kak-recept. Dom är verkligen jättefina.

    SvaraRadera