2009-11-11

NIttio

Ofta är jag rätt dålig på att pyssla saker till mig själv. I synnerhet så här före jul, men jag försöker bättra mig även om det är svårt för jag tycker det är mycket roligare att glädja andra!

Några av förra årets julklappar var stickade mössor av det mönster jag hittade här. Även jag var i behov av en mössa men det dröjde det nästan ett år innan jag gjorde en till mig själv. Den är enkel, snygg och går hyfsat snabbt att göra. Då dröjer det inte så länge innan jag är klar. Det är mycket bra, för jag är otålig av mig. Dessutom är den billig. En nystan Raggi för knappt en femtiolapp. Som hittat!

Så dagens bild blir ett självporträtt på mig i mössan under dagens långpromenad. En långpromenad där jag funderade på om jag ska vara med i mönsterarkivets julpynts-swap. Jag vill vara med men frågan är vad jag ska göra och om jag hinner med allt annat jag tagit på mig. Jag fick en ide som involverade virknål och rött ullgarn. Ska prova lite innan jag bestämmer mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar