2009-11-18

NIttiosju

Snart är det jul igen! Idag har jag julpysslat på hemliga julklappar och då kom min ärvda gamla märkbok till användning. Till vad kan jag inte röja än eftersom det är super duper hemligt.

Märkboken är för övrigt en väldigt kär ägodel som jag hittade i mormors gömmor för drygt tio år sen. Jag får mer och mer användning för den varje år och den är fylld med inspiration. Gamla snitsiga monogram och enkla korsstygnsbroderier.

Igår såg jag min första adventljusstake i ett villafönster och på stan hänger de upp ljusgirlanger för fullt. Själv kommer jag att dra upp mina julkartonger från källaren i helgen. Jag längtar så efter att lysa upp mörkret för jag blir så glad av att alla ljus. Att gå ute och promenera en stjärnklar snöig decemberkväll och se alla ljus som lyser i fönstren och på gårdar och tomter är oslagbart (att gå en promenad på julafton då alla ljus fått konkurrens av marschaller på var och varannan villatomt kanske är strået vassare. Men då måste snön även knarra under skorna).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar