2009-12-31

2009 - en sammanfattning

Ett år och ett decennium är på väg mot sitt slut. Jag är inte så mycket för att göra krönikör över den tid som gått. Jag blickar hellre framåt och vad som ska komma men en snabb titt bakåt har jag dock gjort.

Denna blogg föddes ju faktiskt den 9:e januari och blir snart ettåring! I början av året blev Tant Grön en iTant, jag fixade en stol och stickade en dyna. Dessutom bakade jag en chokladtårta som belöning för all snö jag skottade. Kanske lite för att fira att jag blivit ett år klokare. Sen gjorde jag en massa smoothies, blev sambo med surdegen suris och virkade en gigantisk filt med mormorsrutor som aldrig verkade bli färdig. När den var klar beslutade jag mig dessutom för att göra den ytterligare lite större. Det gjorde jag flera gånger och nu är den som sagt gigantisk. Sen blev det start för loppissäsongen och jag hittade en glassmaskin. Jag fick sy ett skyddstäcke till ett pyre som blivit biten av en schäfer och hade skador som behövde skyddas mot vassa grenar och stark sol. Jag virkade även min första amigurumi. Sen så får jag naturligtvis inte glömma den bästa pizzan ever!

I juni rullade jag hem ett gigantiskt skrivbord (men vackert) från Kupan. Det målades och resultatet blev inte bara vackert det gjorde även att jag vann penslar för till ett värde av 5000 kr. Jag är fortfarande glad att det inte blev ett första pris till ett värde av 10000 kr. Jag kokade maskrossaft som smakade sol och fyllde frysen med blåbär.

Sen blev det höst och jag började med mitt fotoprojekt Nittionio och det blev en massa bilder tagna. Jag sydde några necessärer, bakade lite mer bröd och lite skorpor, fixade en pall, pärmar en pall, en lampa, och ett smyckeskrin. Det blev även en del virkande i form av kanelbullar, chokladbiskvier, mandelkubb några mattor, tomtar, en bil och leksaker till hunden och katten. Sen blev det lite julklappar som jag tänkte visa nån annan dag och en massa snö som aldrig verkar sluta falla.Sammanfattningsvis var 2009 ett väldigt bra år och jag hoppas att 2010 kommer att bli lika bra om inte bättre. Jag gillade mitt fotoprojekt där jag tog en bild om dagen i 99 dagar väldigt mycket och därför kommer jag att försöka göra samma sak under nästa år. En bild om dagen i 365 dagar. För att det inte ska bli en massa tvång och måsten. Målet är att jag ska jobba med min kamera, att ta bilder och utvecklas. Jag vet att alla bilder inte kommer att bli fantastiska men det är okej.

Dessutom måste jag ändra mig. Det var rätt så kul att göra en sammanfattning av 2009.

Gott nytt 2010!

6 kommentarer:

  1. Gott nytt ár till en av de finaste bloggar som finns just nu och om jag kunde fota bara hälften sá bra som du sá skulle jag vara överlycklig!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år från Luleå! :)
    Glada hälsningar/Ida

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha haft ett riktigt bra 2009, tack för att du vill delta i min utlottning, gott slut

    SvaraRadera
  4. Jag har precis upptäckt din blogg, och du gör så mycket fint och tar så fina foton! Jag har också som mål att bli bättre med min kamera och ska också försöka ta ett kort om dagen under 2010. Det ska bli spännande att få följa din blogg under året.
    /Marie

    SvaraRadera