2009-12-27

Ännu mera snö

Det har börjat snöa igen och det verkar som om det ska det snöa en hel till de närmsta dagarna. Ute på gatan ligger redan nu några decimeter nysnö från dagens snöande och hittills har jag inte hört en enda plogbil i närheten. Jag ser framemot att vakna upp om några timmar då jag ska ut i ovädret och skotta. Hur mycket kan det egentligen snöa? Kan det bli flera meter? Spänningen är nästan som julafton när man var liten. Som tur är så är det kallt så att snön inte är så tung.


3 kommentarer:

  1. Oj vad mycket snö,det ser mysigt ut, om man kan vara inne.God fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Tycker att det räcker med snöfall nu. Mysigt att vi fick en vit jul, men kanske det kan ta en paus snöandet nu...

    SvaraRadera
  3. Ja, du ibland kan man undra om det inte finns något slut på vädret egentligen... ;-)

    Här undrar jag hur länge det kan vara kallt egentligen? Enliga väderleksrapporterna ska det varit -12 sedan i går kväll, men ännu är det -22 här och det verkar inte vilja vända ännu...

    Gott nytt år vill jag passa på att önska dig iaf, och återigen tack för tomten! Den kommer att få bli en återkommande tomte här hos oss!

    SvaraRadera