2009-12-22

Snö, snö massor utav snö

Jag behöver inte längre drömma om en vit jul för som det ser ut just nu är sannolikheten att den blir något annat än det extremt låg. Det har snöat i två dagar nu och visar ingen tillstymmelse till att sluta, men jag längtar efter att molnen ska skingras och solen titta fram så jag får njuta av snön i dagsljus.

Snöovädret har även fört med sig ett lugn till så här dagarna före dan i och med att jag hellre stannat inne och fixat det sista inför julen. Imorgon ett litet brödbak med syster yster, att tillaga en liten julskinkan från en glad ekologisk gris. Utöver det har jag inga större planer än att invänta att julen infinner sig. Det känns skönt.

Jag önskar er alla julefrid och ta hand om er i jultrafiken och stressen.


Dagens bild föreställer några snöflingor som fallit de senaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar