2010-01-18

Dag 18


Min "uppifrånochnerkofta" är nu klar och projekt: "virka ihop femhundraelva rundlar till en" inletts. Okej det är inte femhundraelva rundlar, bara 121 men det räcker gott och väl. Än så länge så känns det mest kul. Inte alls så tungt som när jag virkade min filt förra året. Det beror nog på att garnet är så trevligt att jobba med och att den är lite mindre förstås.

Jag förmodar att det kommer att kännas lite tyngre när det är dags för projekt: "Fäst några tusen trådar så att sjalen håller och inte börjar remsa sig för det skulle vara himla tråkigt när jag lagt ner så himla mycket jobb"!

2 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb, men resultatet blir säkert jättefint.

    SvaraRadera
  2. Men det blir fint! Värt allt jobb, det är jag säker på. Själv har jag just blivit klar med en poncho i mormorsrutor så jag vet vad du ger dig in på... Att fästa alla trådar kan nästan knäcka en!

    SvaraRadera