2010-01-28

Dag 28


Idag greppade jag virknålen igen och virkade lite med mina mattrasor. Det ska bli en korg, men det är en bit kvar. Det är ju rätt så tungt att virka med trasor, men det gör inget. Jag ska försöka ta det lugnt så jag inte blir så less.

Förutom virkningen så gjorde jag en lite loppisrunda och hittade lite pärlgarn och några fantastiskt vackra gamla fotoramar. En av dem innehöll dessutom en bild på en tjusig hund. Tanken var att jag skulle sätta in mina egna bilder i ramarna. Men jag vet inte om jag nämns göra det. Det känns som om hunden hör hemma där. Jag har en gammal ram som jag köpt tidigare med en bild på en brud tagen nån gång i mitten av förra seklet. Den har jag haft i mina gömmor i några år. Den okända bruden hör liksom hemma i den där ramen. Jag har på känn att det kommer att bli samma med den gamla okända men tjusiga vovven.

Kanske försöker jag istället söka reda på historien bakom vovven och bruden. Det skulle också vara spännande.


3 kommentarer:

  1. Hej ja låt den fina Jack Russelln var kvar i den snygga ramen, vilken tur du har som hittat så snygga ramar.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att hitta ramar, och ännu roligare när man blir överraskat positiv till innehållet!

    ÅÅÅÅ vad jag gillar bilden på virkningen av korgen. Jag blir så inspirerad. Jag har en hel säck med t-shirts som jag ska klippa trasor av.

    trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina ramar! Jag har fyndat några second hand tidigare, inklusive en med ett fantastiskt sött porträtt på en liten pojke. Han hör egentligen också hemma där men jag har tagit ut fotot och lagt undan så länge, en vacker dag vill jag fylla en hel vägg med andras gamla foton!

    SvaraRadera