2010-03-30

Alpacakofta

Bild av Erik

Tidigare i vinter köpte jag lite Alpackofta från Bara Lova. Egentligen är det inte riktigt min färg men jag blev så förtjust i garnet när jag virkade mina sjalar att jag ville testa att sticka något med det. Garnet blev liggande några veckor i väntan på inspiration (men mest på att ullkoftan och sjalarna skulle bli klara). Tillslut hittade jag dock det här mönstret på garnstudio och eftersom jag gillade modellen och garnet skulle räcka började jag sticka och i helgen blev jag klar.

Garnet var lika roligt att sticka med som det var att virka med och tillsammmans med några second hand fyndade knappar blev det riktigt tjusigt. Själva koftan är otroligt varm och mjuk och gjorde mig glad hela måndagen. Förmodligen kommer den att göra mig lika glad imorgon och jag är nästan lite förälskad i min nya kofta och det är ett himla bra betyg.

9 kommentarer:

  1. Ååh vad kul att garnet blev något så fint! Vad bra att jag äntligen tog tag i saken att sälja det istället för att det bara låg hemma hos mig. Jag har också sneglat på det där mönstret faktiskt. Kanskekanske :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin den blev! Den ser jättemysig ut!

    SvaraRadera
  3. Å, så fin! Modellen är underbar och det är också petrolfärgen!
    Grattis!

    SvaraRadera
  4. Jättefin, blått är inne nu i vår.

    SvaraRadera
  5. den såg verkligen mjuk och mysig ut!

    SvaraRadera
  6. Förstår att du älskar den!! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  7. Tack tack för alla kommentarer!

    SvaraRadera
  8. Denna var jättefin, ska nog själv göra en sån :)
    (Du tar jättefina bilder :))

    SvaraRadera
  9. Kolla gärna in: www.becknitting.blogg.se

    SvaraRadera