2010-03-30

Dag 89


När ljuset återvänder så här i mars april får jag alltid en så stor lust att rensa hemma och göra mig av med sånt jag inte behöver. Än är jag mest i förberedelsestadiet (det krävs mental förberedelse för mig innan jag kommer igång). Ikväll hann jag dock kolla lite och snubblade över en gömma jag nästan glömt. Massor med virkade grytlappar och spetsar från tidigare generationer. Dessutom en nästan färdig broderad duk. Den ropade på att jag ska slutföra den men det får vänta tills jag rensat klart.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag önskar att jag hade en massa grytlappar! Såg häromdagen den här idén, det vore hur kul som helst att ha en sån filt:

    http://ennui.blogg.se/2010/march/pa-lut.html

    SvaraRadera
  2. åh så fina! jag har en egen liten gömma med mormors gamla grytlappar, det är så roligt att ha.

    SvaraRadera
  3. Svartanova: Tack för länken. Det där var faktist en riktigt bra ide. Måste spana på gamla grylappar på loppis i vår tror jag!

    SvaraRadera