2010-03-23

Sjalen

Även min mormorsinspirerade sjal är klar sedan någon vecka tillbaka. Faktum är att det blev två sjalar eftersom garnet räckte än väntat. Det var den som gömde sig i det hemliga paketet.

Inspiration från garnet kommer från Sandra Juto och hennes fantastiska mormorsfiltar som hon virkar. Jag har använt mig av Drops Alpacagarn och otalt är det 8 färger (2 rosa, 2 gröna, 2 lila och 2 blåa nyanser) samt svart. Min sjal har 121 rutor som alla har unika färgkombinationer. Det finns inte en ruta i sjalen som ser ut exakt som den andra.

Det tog sin lilla tid att virka och planera men det var det helt klart värt. Sjalen är mjuk och varm och garnet var ljuvligt att virka med. Just nu stickar jag ju en kofta med samma garn och det är precis lika trevligt.

Bilder av Erik

13 kommentarer:

  1. Ååååååå... DEN hade jag gärna svept in mig i!
    Kanonfin!

    SvaraRadera
  2. Just ja! Jag hoppas det är ok att jag lägger till dig på min länklistan?!

    SvaraRadera
  3. Fantastisk! Vilken kreation, och den matchar ju allt!

    SvaraRadera
  4. Den blev jättevacker och ser gosig ut

    SvaraRadera
  5. Tack tack för alla snälla ord! :)

    Metamorphosis: Det går finfint att länka till mig!

    SvaraRadera
  6. Den är alldeles underbar!!!

    SvaraRadera
  7. Den är fantastisk!
    Jag har också bokmärkt sidan med hennes filtar i tanken att göra nåt liknande, de är ju såååå fina.

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Hittade precis din blogg. Jätte, jättefin sjal! Du har inte lust att dela med dig av mönstret?

    SvaraRadera
  9. Hej Therese!

    Vad kul att du hittade hit! Tyvärr har jag inget nerskrivet mönster utan jag hittade på det i stunden och det var tyvärr ett tag sen nu. :(

    SvaraRadera