2010-04-24

Dag 114

Lördagen började tidigt för att vara i tid till loppisen. Som vanligt blev jag förvånad över hur många vi var som stod i kö innan öppning och fascinerad av hur målmedvetna alla var när dörrarna öppnades.


Först hittade jag ett par näbbstövlar. Något jag varit på jakt efter ett tag men inte lyckats hitta i rätt storlek och i hyfsat skick. Dessa blev mina för blotta 50 kr och det är nästan synd att det är så långt kvar till vintern, men bara nästan.


Sen hittade jag en pall som fanns hos mormor och morfar när jag var barn och av nostalgiska skäl var jag ju bara tvungen att köpa en själv. Säljaren upplyste mig dock om att det inte var en pall utan en kamelsadel. Eftersom jag än så länge saknar kameler så får den tjänstgöra som pall.


Sen hittade jag ett syskrin, precis ett sånt som jag också velat ha en längre tid men som jag inte hittat. Här höll snålheten på att ta över eftersom jag tyckte 600 kr var ganska saftigt. Som tur var hade jag sällskap som övertalade mig och det är jag glad för.


Sen blev det lite mönster och en klassisk fotobok från Lennart Nilsson. Nu behöver jag bara lite tyg för att sy nått av mönstrena. Och lite tid över.

3 kommentarer:

  1. fina fynd! lions loppmarknader brukar vara helt vansinniga här, folk som springer så fort det öppnar! fast man kan hitta fantastiska saker med, så det är värt det.

    SvaraRadera
  2. Jättefina mönster! Och de andra fynden var också fina, förstås! :)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad jag känner igen ett sådant skrin. Nostalgi som jag också gärna skulle vilja finna på loppis. Nu kan du vara med i en ekoutlottning på min blogg :)

    SvaraRadera