2010-05-03

Dag 123


Ikväll kändes det som riktig vår. Helgens starka vind var som bortblåst och solen sken. Jag var bland annat förbi på biblioteket för att hämta en stickbok som jag beställt och lämna igen några som jag lånat tidigare. Bara lämna och hämta. Inget annat. Strategin var att ha färre böcker med mig hem än när jag kom dit. Det gick sådär. Som vanligt. Jag lämnade biblioteket med ett lass med böcker. Ända sedan jag var liten som en smurf (tre äpplen hög) har jag gjort samma sak. Lånat massor med böcker. Kan jag kanske vara bilioholic?

4 kommentarer:

  1. Samma här! Jag hamstrar böcker och vill ogärna lämna ifrån mig dem, så det där med bibliotek är svårt... :) Jag vill helst äga böckerna och kunna bläddra i dem närhelst jag vill.
    Har du kanske några bra tips på stickböcker? :)

    SvaraRadera
  2. Tycker iofs att bibliotekism(?) o att vara en biblioholic verkar höra till de mer bildande och givande av beroenden.

    SvaraRadera
  3. Jo: Jag har inte hittat några bra stickböcekr, jag lånade "klassisk stickning" men blev inte så jätteförtjust i nått av mönstren så jag måste nog söka vidare själv.

    Metamorfosis: Ja det är nog sant att det är ett av de bättre beroenden man kan ha. Lite hälsofarligt bara att släpa på alla böcker. :)

    SvaraRadera