2010-06-22

Dag 173


Idag virkade jag en liten stund på stan under förmiddagen. Jag hade dock missbedömt att det inte är en bra syssla om man vill sitta i fred och filosofera. Inom tio minuter hade jag fått sällskap av en äldre man som berättade en lite förvirrad historia om hur han hade fått gå syslöjd med flickorna för att man inte ansett att han var så begåvad. Han hade även fått sluta skolan i förtid av samma anledning men han hade iallfall lärt sig virka bättre än sin bror som hade alldeles för mycket handsvett. Sen var jag tvungen att tacka för historien och gå iväg till vardagslitet. Fascinerade att virkning kan vara en sån dörröppnare.

2 kommentarer:

  1. Jag var i Ukraina för några år sen och då satt jag och stickade på en bänk. Då kom det fram en tant med väldigt få tänder och började prata med mig. Tyvärr pratade hon på ryska så jag förstod inte så mycket men jag kan tänka mig att hon berättade en del fina historier också.

    SvaraRadera
  2. Åh jag kan tänka mig det. Så fantastiskt!

    SvaraRadera