2010-10-24

Dag 297


Här är det alltså. Lapptäcket som jag pysslat med de senaste veckorna.


framsidan består av 440 rutor i storleken 10 gånger 10 cm och en vit ytterkant som är 10 cm bred. Totalt är täcket 220 gånger 240 cm. Tanken var att använda ett dubbelsängstäcke som jag hittat på loppis som fyllning men det blev alldeles för tungt och otympligt så jag struntar i det. Alla tyger är återbruk av påslakan, örngott och dukar som jag köpt på loppisar under sommaren.


Baksidan består av lite större rutor i måtten 30 gånger 30 cm. Här är det två olika påslakan som jag använt. Nu återstår att göra lite kuddar av spillbitarna men det får nog vänta. Just nu är jag lite trött på allt som har med symaskiner att göra.


Godnatt.

7 kommentarer:

  1. Jättefint!! Bra jobbat! :D

    SvaraRadera
  2. Kul idé att använda sig av loppis/second hand-material - O, du har verkligen jobbat, milda fina färger, o du kan välja vilken sida du vill ha upp. Utmärkt resultat

    SvaraRadera
  3. Underbart! Och jag Ä L S K A R sista bilden. :)

    SvaraRadera
  4. Vilket jobb du har gjort! Det ser väldigt välgjort ut och vilken bra idé att göra det vändbart också.

    SvaraRadera
  5. Ja jag hoppas det är välgjort. Det skulle vara jobbigt att göra om det! :)

    SvaraRadera