2011-01-11

Hur tänkte jag nu då?


Min rastlöshet ledde mig igår till att börja rensa min garderob. Fyra gamla, lite trasiga (och knasiga) jeans som jag inte använder föll offer för min skärkniv. Nu ikväll sitter jag här med en miljon jeansstrimlor och blått jeansludd överallt. I näsan, på köksbord, möbler och mina glasögon. Tanken var väl att jag skulle virka nått av trasorna. Vad vet jag inte och varför vet jag inte (eftersom jag tycker det är rätt kämpigt att virka med tyg). Hur tänkte jag egentligen? Hade det inte varit bättre att lämna allt till kommunens återvinning så hade de fått klura på om de vill göra något av jeansen? Jag hoppas det kan leda till nått gott. Tills dess jag kommit på det sitter jag här och nyser lite.

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är extra trögt att virka med jeanstrasor dessutom. Men du, om du är intresserad av att lära dig väva så skulle de funka utmärkt till det (eller kontakta närmsta vävstuga och skänk dit dem!) tror jag. Eller använd dem till att stoppa nånting med, istället för vadd, nåt som inte behöver vara så mjukt och fluffigt.

    SvaraRadera
  2. Jag är i samma tankar. massa trasor har jag skapat och tanken är att virka en matta till våra kalla golv. Önskar jag kunde väva...

    SvaraRadera
  3. Om du klippt trasorna ca 1 cm breda kan du sticka med dem på stickstorlek 7. Jag gjorde en badrumsmatta på det viset med flanell-lakan. En jeans-matta kanske man kan ha i hallen?!? Tror att jag har någon bild på min blogg på badrumsmattan...Lycka till

    SvaraRadera
  4. det var riktigt trögt och ludd överallt men det blev rätt så bra till slut!

    SvaraRadera