2011-02-14

Någon sorts chokladbollar


Inför min födelsedag har jag fått låna en matberedare. Av nån anledning har jag varit för snål för att köpa en vilket har varit rätt så dumt inser jag nu. Det är ju himla praktiskt till en massa saker. Bland annat för att göra mina alternativa chokladbollar. Jag mixade lite mandlar, solrosfrön, pumpkärnor och pistagenötter. Sen tillförde jag lite russin, aprikoser och dadlar från i julas, två matskedar kakao och juice från en pressad blodapelsin. Sen rullade jag små bollar av massan och de rullades sedan i lite sesamfrön och det blev väldigt gott. Perfekt att ha i kylen när jag kommer hem från jobb och träning och vill ha lite snabb energi

5 kommentarer:

  1. Oj, vilket innovativt recept på chokladbollar!

    Ja, vi får se hur det går med surdegen för min del... Ska prova baka imorgon! Dock luktar det ju lite suspekt, men det som inte dödar, lär ju härda!

    SvaraRadera
  2. Det är ser gott ut, måste jag pröva :)

    SvaraRadera
  3. Ser smaskigt ut!

    Grattis också till vinsten i min utlottning! Har mailat dig, och jag hoppas att mailet kommit fram som det ska?

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt recept!
    Spännande att det är födelsedag snart!

    SvaraRadera
  5. Jenny: Det luktar suspekt men blir jättegott!

    Metamorphosis: Åh vad kul! Nix inget mail har kommit fram till mig men jag har mailat dig!

    Svartanova: Min födelsedag har redan passerat men jag har inte hunnit lämna igen matberedaren. :)

    SvaraRadera