2011-02-02

Perfekt mogen avokado eller nystekt halloumi?


När jag kom hem idag på lunchen var kylen tom på rester som var färdiga att värma. Så jag fick ro ihop lite snabb lunch med pasta, ångkokta morötter och kålrot samt lite riven vitkål. Till det stekte jag lite halloumi och åt en halv avokado. Den stora frågan är dock vad som är godast, perfekt mogen avokado eller nystekt halloumi? Förmodligen dött lopp för jag kan inte riktigt välja. Alternativet kan vara att det är allra godast tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Halloumi, tycker jag! Avokado är också väldigt gott, men halloumi är ändå halloumi. :)

    SvaraRadera
  2. Tja, det är ju väldigt gott var för sig - så tillsammans kan jag tänka mig att det blir supersmaskigt!

    SvaraRadera
  3. Å, jag kan inte heller välja, men det är svårt att slå avocadon.
    Smask!

    SvaraRadera