2011-02-19

Vik hädan kyla


Jag har länge velat ha ett par varma benvärmare som håller mig varm när jag har kjol eller klänning på vintern. För några veckor sedan tog jag tjuren i hornen. Med inspiration från detta mönster gav jag mig på att sticka flätor och det var riktigt roligt och det gick relativt fort.


Lagom till att benvärmarna blev klara så blev det dock sibirisk kyla och då är det inte läge för kjol. Ödets ironi. Så nu står jag istället här med tjocka långkalsonger och lager på lager och förbannar att det är så jobbigt att röra sig ute. Istället får jag vänta på högre tempraturer så jag kan inviga mina benvärmare. För i minus trettio är det bara att gilla läget. Allt annat vore urkorkat (att stans gymnasieelever inte hade förstått det när jag passerade i fredags är dock en annan sak).

4 kommentarer:

  1. Man kanske inte fryser så mycket innan man fyllt 20? :-)

    SvaraRadera
  2. Gymnasieleverna verkar inte frysa här heller och jag förvånas när jag går förbi dem fullt påpälsad.
    Underbart snygga benvärmare, hoppas du snart kan använda dem och snygga omkring med dem till din kjol!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina benvärmare!!

    SvaraRadera
  4. Toktova och svartanova: Ja nästan så jag misstänker det. :)

    Tina: Tack!

    SvaraRadera