2011-03-26

Tiden som går och omaka örhängen

Jag tyckte det var nyss jag fixade mitt smyckskrin men enligt blogginlägget så var det 2009. Gudars vad tiden går fort. Jag hänger verkligen inte med. Jag vill fortfarande skriva 2010 och säga det i de flesta sammanhang. Så här lång tid brukar det inte ta för mig att inse att det är nytt år. Men struntsamma, det är ett sidospår. Detta inlägg var tänkt att ämnas för mitt smyckeskrin.


Detta skrin har fungerat som samlingsplats för mina örhängen. Förutom att alla legat huller om buller så har det varit fullt med en massa omaka örhängen vilket har lett till att irritationsnivån ökat kraftigt för var dag. Så en dag fick jag nog och sydde lite en pratiskt förvaring med lite tyg- och skumgummirester.


Förövrigt är omaka örhängen lite av ett problem i min värld. Folk brukar säga att sockar äts upp i tvättmaskinen och kvar blir ett gäng omaka sockar. Det problemet har inte jag, istället är det örhängen som är omaka. De går sönder, fastnar i håret, fastnar i halsdukar och sjalar, och slutligen försvinner från mina öron. Kvar blir ett gäng ensamma stackare som jag har kunnat sortera ut ur oredan. Nu är de förpassade till örhängskyrkogården i en ask i garderoben. Kanske återfinns makan/maken en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Du som verkar vara så kreativ kanske kan tillverka något nytt av dina gamla örhängen istället för att vänta på makan/maken? Är ju lite synd om de stackars örhängena annars! :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt smart liten "inneförvaring"!

    SvaraRadera
  3. Gun: Jo jag ska fundera på det. Eller så får jag göra det hippt att ha örhängen som inte matchar varandra :)

    SvaraRadera