2011-03-24

Vantarna som blev klara


Igår blev den förbaskade vanten klar. Ska bara fästa lite trådar så visar jag den. Garnet räcker dock inte till någon andra vante så jag lägger den åt sidan tillsvidare. Det är inte så himla festligt att göra vantar så här när jag bara väntar på värme och att snön ska försvinna. Nu återstår att se vad jag vill hitta på istället. Jag har en idé som innefattar symaskin, lappar och en fåtölj. Dock saknar jag plats för en fåtölj till i dagsläget och även en fåtölj. Kanske kommer jag snubbla över det när loppissäsongen startar. Tills dess får jag hitta på nått mindre pyssel att göra.

3 kommentarer:

  1. Låter intressant med lappar o symaskin, förra gångne blev resultatet lysande....

    SvaraRadera
  2. Jag blir också jättenyfiken på det där med lappar. Själv önskar jag att jag hade lappteknik lite överallt hemma, det är så charmigt!

    Vilken uuunderbar bild!

    SvaraRadera
  3. Jo än så länge är lapparna bara en idé. Måste samla in materialet först!

    SvaraRadera