2011-03-14

Vantarna som blev rätt okej


Det hela började vid jul när jag fick några nystan Drops Karisma. Detta ledde till att jag för första gången började sticka med två färger. Efter några omstickningar, revideringar av mönstret jag utgick från och bristande information så blev jag till slut klar. Vantarna blev lite för små och tummen blev inte så tjusig men det var en rätt okej första vantstickning. Även om jag inte blev direkt biten så har jag försökt mig på att rita ett eget mönster och sticka en vante av garnet som blev över. Den bristande inspiratione gör dock att det går långsamt framåt, men nån gång ska jag nog bli klar.

5 kommentarer:

  1. Vilka fina färger på garnet, snygga vantar överhuvudtaget!

    SvaraRadera
  2. Målet kan ju vara att bli klar till nästa vinter, för den är ju lååångt borta, åtminstone mentalt :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker de ser fina ut! Jag har gjort ett försök att sticka vantar med två färger och det blev bara en vante. Utan tumme.

    SvaraRadera