2011-04-04

Besatt eller tokig, gränsen är hårfin


Som barn var jag rätt så hästtokig. Om man beskriver det snällt. Besatt är nog ett ord som ligger närmare sanningen. Jag slukade allt som hade med hästar och gillade naturligtvis dalahästar men jag lyckades aldrig samla på mig en egen (även om jag bönade och bad om att få den stora dalahäst som jag blev förälskad i vid ett besök på Furuviksparken). Men i julas var det dags och sen dess står den på mitt skrivbord och är tjusig.

Nu tror jag den behöver kompisar.

3 kommentarer:

  1. Absolut! Du får planera in en resa till Dalarna i sommar:-)

    SvaraRadera
  2. Gillar när man utmanar dygderna - Kompisar kanske du kan hitta på loppis :)

    SvaraRadera
  3. Toktova: Ja lyckas jag få tag i en bil så hamnar vi förhoppningsvis där!

    Christina: Ja jag hoppas det. Bara de inte blir för dyra. Jag gillar inte när jag inte får "fynda"!

    SvaraRadera