2011-04-17

Vante från eget mönster


I vintras stickade jag mig ett par vantar. Det tog en evighet och jag blev ganska less. Till slut blev de iallafall klara och de blev helt okej. Att jag efter det tar restgarnet och komponerar mig ett eget vantmönster och stickar en till vante känns mot den bakgrunden ganska märkligt. Det var iallafall resultatet.


Mönstret blev lite väl plottrigt men ska föreställa ett katthuvud, kattassar och hjärtan. Tummen fick sig en ny lösning med en tumkil som blev mycket finare än den andra tummen.

Garnet räckte dock bara till en vante så det kommer nog dröja innan denna vante får sig en maka. Var jag oinspirerad tidigare så har inte våren gjort det bättre.


7 kommentarer:

  1. Görfin. Hoppas du orkar med att sticka en till. Du kan ju ta det i små steg. Det är långt kvar till hösten.

    SvaraRadera
  2. Schyssta de blev ändå! :)
    Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  3. så fint med kattmönster!

    SvaraRadera
  4. Louise: Ja i höst hoppas jag på att ha samlat ork till vante nummer 2!

    Tone: Tack!

    SvaraRadera
  5. Du har lyckats riktigt bra

    SvaraRadera
  6. Tack Christina och Skapa och Inreda!

    SvaraRadera