2011-06-19

Hallon, jordgubbar och syrener


Jag har insett att de jordgubbsplantor och de två hallonbuskar jag införskaffade förra året inte kommer att räcka särskilt långt. Dels kommer jag att äta upp dem själv och dels kommer jag säkerligen att vilja dela med mig av mina fantastiska bär så i helgen har jag byggt tre odlingsbänkar och förberett för ännu mer hallon och jordgubbar!

Förra helgens tryckande värme är nu ersatt med lite mer lagom tempraturer. I synnerhet när man vill arbeta ute. Än så länge har dock regnet lyst med sin frånvaro men jag håller tummarna att det kommer i natt så att allt det gröna överlever juli.


Nu blommar även min syren. Lite efter de flesta andra har den äntligen kommit igång!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter med bären! Jag antar att du redan har planterat jordgubbarna, annars är det väl lite sent nu?

    SvaraRadera
  2. Härligt med en massa egenodlade hallon! Det vill jag också ha ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att du ser till att nästa år kommer överösa dig med både jordgubbar och hallon! Så gott! Vi har inga jordgubbar, men däremot smultron. Jag gillar att de ger skörd så länge.

    Tusen tack för din fina kommentar om Nova.
    Hoppas att ni får en riktigt fin midsommar!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jo: Jag bor långt uppe i norr så det är först några dagar in i juni innan vi brukar plantera ut plantor så det är i senaste laget men inte för sent :)

    Matglad: Ja jag ser verkligen fram att få skörda bär från fjolårets buskar i sommar!

    Svartanova: Trevlig midsommar på dig också!

    SvaraRadera