2011-07-29

Kreativiteten som kom tillbaka

Under våren har min kreativitet liksom gått på lågvarv och jag har känt mig väldigt oinspirerad. Uppenbarligen var det lite ledighet som behövdes för att få igång den igen. Efter två dagars ledighet så insåg jag att jag behövde en picknickfilt inför sommaren.

Förra sommaren köpte jag ett dubbelsängstäcke på loppis för att ha som stoppning i lapptäcket jag gjorde i höstas. Täcket var dock alldeles för tjockt så det har legat i källaren och samlat damm eftersom jag inte vetat vad jag ska göra med det.


Jag valde att stycka upp täcket i en mindre del (135 gånger 150 cm.) för att få en mer lätthanterlig filt. Tillsammans med lite vaxduk från det stora möbelföretaget och ett påslakan som jag också hittade på loppis förra sommaren så har jag sytt en picknickfilt. Vaxduken fungerar som skydd mot fuktig mark.

Ena kortsidan försågs med sex knapphål och knappar för att det ska vara lätt att sätta in och ta ut täcket om det måste tvättas. Den andra kortsidan har också fått några knapphål så det ska gå lätt att knyta ihop filten med ett snöre när man rullat ihop den.


Filten blev riktigt lyxig och mjuk att sitta på. Det är lätt att sova en liten middagslur på den.


Vad som hände med resten av täcket är en annan historia som jag återkommer till en annan dag!

6 kommentarer:

  1. Ohh vad fint det blev!!Mysigt=)

    SvaraRadera
  2. Du är lika påhittig som vanligt... Gillar det!!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du tar!
    och vilken bra idé det här var. Jag kan tänka mig att du haft många fina picnicar på den i sommar.

    SvaraRadera
  4. Evaslena: Ja det har varit några fina picknickar på den!

    SvaraRadera