2011-08-01

Avundsjuka på julibarn


I helgen har det varit kalas med tårta och presenter i form av bland annat sylt på rabarber och jordgubbar, svarta vinbärssaft och Granola bars.


Det allra bästa med ett kalas är naturligtvis rester av tårta dagen efter. Denna tårta var en riktig fullträff med vaniljkräm, lemoncurd och färska bär. Jag måste erkänna att jag är rätt så avundsjuk på de som fyller år mitt i sommaren och som får ha färska bär på sina tårtor. Som februaribarn är det inte lika roligt att dekorera tårtan.

4 kommentarer:

  1. fyller oxå år i februari ^^Ellen Edling ‎

    .(\(\..♥../)/)
    .( '.'....('.' )
    o(_")")..(“(“_)o

    (\_/)
    (-.-)
    [v v]
    ..W

    SvaraRadera
  2. Jag läser överallt om tårtor med lemon curd och varje gång blir jag lika sugen. Jag måste nog ha det på min kommande tårta, jag har mindre än två veckor till födelsedagen, så det kan nog rentav finnas lite bär kvar tills dess. :)

    SvaraRadera
  3. Ja du måste testa lemon curd på tårta. Det var supergott!

    SvaraRadera