2011-08-15

Kvällsutflykt till Stenskär

Ikväll är min dator snällare så idag kommer lite bilder från vår kvällsutflykt till Stenskär.

Stenskär är en fantastisk ö i Piteå Skärgård och det känns lite smått omöjligt att göra den rättvisa med några ord. Men jag kan försöka sammnfatta den i några ord. I övrigt låter jag mina bilder tala. Landskapet är kargt men samtidigt fullt med liv och bakom allt finns en fantastisk strand med fin fin sand som för tankarna söderut. Långt från Norrbotten och Bottenviken.

Tyvärr fick vi inte stanna mer än en och en halvtimme på denna kvällstur (nackdelen med turbåtar). Jag hade lätt stannat flera timmar i det fantastiska ljuset och även tagit ett kvällsdopp i havet. Den korta tiden gjorde även att vi missade fiskestugorna och labyrinterna. Desto större skäl att ta sig tillbaka nästa år.








4 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Har själv aldrig varit där, och får skämmas lite som pitebo. Får pallra mig dit nästa sommar! =) Kikar nog in här igen.. =) Hälsn Elin

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder! Är verkligheten lika vacker som dina bilder?

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag har nyligen startat företag och har min första bloggtävling där man kan vinna ett halsband från min webshop. Det vore jättekul ifall du ville vara med och tävla!

    Länk till tävlingen:
    http://carmellas.blogg.se/2011/august/tavling-1.html

    SvaraRadera
  4. Mrs Peaches: Jag det rekommendear jag verkligen att ni gör. Kul att du hittade hit!

    TokTova. Verkligheten var vackrare. Ön är fantastisk!

    SvaraRadera