2012-01-06

Godnatt grytan!


Det var ett tag sedan jag gjorde nått av lammköttet som jag har i frysen. Jag har gjort fetaostfyllda lammbringor men bilderna försvann i hårddiskkraschen så det blev inte ombloggat. Sen kom December och jag gjorde en massa annan julrelaterad mat. Så lammet låg på is (bokstavligen). Men nu tyckte jag det var dags för lamm på tallriken igen. Tanken var att göra lammlägg på låg temperatur i ugnen över natten. Styckningen av mitt lamm har dock lämnat en del övrigt att önska och ingen del har varit den andra lik. En bit känns som en halv lägg. Resten är lite spridda köttbitar med ben som strax ska åka in i ugnen. Imorgon väntar resultatet. Spännande!

3 kommentarer:

  1. Mmm, ser gott ut. Mycket bättre än min kvällsmacka som jag äter nu.

    SvaraRadera
  2. Sandra: Kvällsmackor är aldrig fel! :)

    Sofia: Tack!

    SvaraRadera