2012-01-22

Man brukar ju säga bättre sent än aldrig

Det är ett tag sedan jul och egentligen borde det väl vara dags att blicka framåt, men under en stor del av förra året så kände jag mig rätt så oinspirerad och det blev inte så mycket gjort. Under senhösten så hittade jag dock tillbaka till den och det blev några handgjorda julklappar så jag vill ändå visa upp bevisen på det!


Det har blivit tovade tofflor men inspiration härifrån, jag har dock använt EcoUll från Marks och katten. Jag har gjort en mössa från detta mönster, vantar från detta (jag gjorde dock en egen mudd eftersom den i mönstret inte var så praktisk). Den gula mössan är gjord i EcoUll hel på känn och samma sak med den tovade stoldynan, även den i EcoUll.


Jag hoppas det håller i sig, just nu håller jag på med ett par fingervantar till mig själv och har precis avslutat en sjal som värmer gott i kylan!

7 kommentarer:

  1. Jättefina! Gillar den gula mössan jättemycket! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Vad kul att du gillar färgen!

      Radera
  2. Åh vilka bra länkar! Lånade ett par stickade tofflor när jag hälsade på min syster senast och det var så mysigt att jag vill göra egna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tofflorna är riktigt varma och isolerande när de är tovade!

      Radera
  3. Å vad produktiv du har varit! Och vilka underbara färger, både de lila och den senapsgula.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Mycket fina saker som du har gjort!
    Härliga färger på allt är det också.

    SvaraRadera