2012-02-08

Dagen efter


Dagen efter den stora dagen så var vardagen tillbaka. Förutom de fantastiska tulpanerna på bordet, tårtbiten i kylen och ett eftersläntrande grattiskort på hallmattan.

Själva födelsedagen var en trevlig tillställning. Trevligt sällskap, god mat och tårta och strålande vackert vinterväder. Det kan liksom inte bli bättre.


Småkakorna på bilden ovan gjorde jag utifrån från Saltå kvarns senaste kokbok, Solroskakor med russin och solrosfrön och Choklad- och nötkakor. Solroskakorna smakade lite som bondkakor och var rätt så söta, Chokladkakorna var mer i min smak. Choklad och hasselnötter är en fin fin kombination.

Tack förresten för alla gratulationer!

8 kommentarer:

  1. Är det en bra bok? Jag är lite sugen på den själv.
    Saltåkvarn är ju bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara hunnit testa kakrecepten än, men det finns många spännande recept. Sen är den väldigt vacker och inspirerande också!

      Radera
  2. Vad härligt att födelsedagen blev bra! Låter fint och fotona talar för det. Jättefina! :) Kanske ska kolla upp Saltå kvarns kokbok. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag rekommenderar verkligen den kokboken! :)

      Radera
  3. Kan känna krispigheten hos tulpanerna ända till Högboda i Värmland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är vackra. De lyser fortfarande upp mitt köksbord!

      Radera