2012-03-28

Påsken flyttar in


Krokuslökarna som börjat gro gav mig mersmak så i helgen köpte jag lite påskliljor, krokusar och hyacinter i blomsteraffären. Jag planterade dem i lite kärl jag hittade när jag städade mitt förråd inför flytten. Jag hade tänkt att sälja den 70-talsgula keramiken men nu kommer det nog att få stanna och bli en återkommande gäst varje påsk.


Soppterrinen stod dock bortglömd i ett av köksskåpen och har inte blivit så flitigt använd men jag tror att efter påsken kommer jag nog att använda den lite mer. Den är ju rätt så tjusig ändå!


Jag lyckades även plocka in lite påskris under söndagens långpromenad. Buketten blev dock lite tunn eftersom den mjuka snön i skogen stoppade mig från att gå alltför långt in. Så nu har påsken flyttat in i mitt lilla hem!

4 kommentarer:

  1. Å vilka vårigt fina bilder. Här kommer en tidig påskkram från byn

    SvaraRadera
  2. En sån tur att du inte hade hunnit göra dig av med den där keramiken! Den var ju toppfin som lite lagomt vårlig/påskig!

    Sånna där krukor med minipåskliljor har jag också köpt idag - de är så fina när de blommar, och när de blommat klart kan man gräva ned dem ute och så har man (förhoppningsvis) påskliljor ute nästa vår igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska också göra det. Fantastiskt smart återbruk!

      Radera
  3. Vad härligt! Vilka underbara bilder!
    Riktigt glad påsk önskar jag er!

    KRAM

    SvaraRadera