2012-04-12

På kylskåpet


I dessa digitala tider tycker jag att pappersbilder känns så himla spännande. I synnerhet polaroidbilder som bara finns där i min hand. Inte oändligt antal digitala kopior utan bara här och nu. Som jag och Herr T på bilden ovan som till vardags hänger på min kyl. Häftigt!

Jag önskar jag hade en egen polaroidkamera att kunna använda när andan faller på. Eller en polaroidkamera har jag ju, men det skulle vara kul att ha film så jag kan ta bilder också. Så i sommar blir det till att spana på en annan polaroidkameramodell så jag kan ta bilder också!

6 kommentarer:

  1. Håller med dig, pappersbilder är så himla härligt och uppfriskande att titta på! :)
    Är lite sugen på att göra samma sak. Har inte ens en polaroidkamera, så det blir att kolla loppisar efter både kamera och film. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja någonstans måste man ju få napp!

      Radera
  2. Så fint! Lycka till med att hitta en kamera! Jag köpte min på Tradera för några år sedan och köper på mig film så fort jag har pengar över.

    SvaraRadera
  3. Å så fina ni är. Och vad många fina bilder på systrarna och Herr T. Hoppas ni har det bra. Här i byn snöar det, det är visst april...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, nu är vi också inne på andra vändan med snö :(

      Radera