2012-05-09

Den äter vi sa haren


I höstas satte jag lite lökar och väntade med spänning på vackra blommor i gräsmattan. Krokusarna blommade fint men tulpanerna gick det lite sämre för. Herr hare behövde ett energitillskott efter vintern om mumsade i sig dem. Jag gissar att det är han i allafall. Spåren ser misstänkt lika spåren efter de kaniner hade när jag var barn och det är en hare som i en massa år passerat över tomten sent på kvällarna. En snabb googling bekräftade att harar brukar mumsa tulpaner. Där ser man. Nu verkar dock några tulpaner återhämta sig så kanske kommer det nån blomma inom kort. Jag håller tummarna.

3 kommentarer:

  1. I always wanted to grow, lovely picture by the way

    SvaraRadera
  2. Nästa år kan du pudra tulpanknopparna med lite blodmjöl. Det brukar finnas på Plantagen eller Blomsterlandet eller liknannde butiker. Även rådjuren ogillar detta. Fina krokusar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det har jag ju i mina gömmor. Det ska jag absolut testa.

      Radera