2012-05-29

Kundvård som värmer

En sak som gör mig  riktigt glad och varm i själen är bra kundvård. Det behövs liksom så lite för att göra mig glad och komma tillbaka som kund. Bara att hälsa glatt och hjärtligt när jag kommer in i butiken liksom eller att svara snabbt när jag ringer till kundtjänst. Ganska skrämmande eftersom det innebär att det finns rätt mycket dålig kundvård.

Förra veckan gjorde jag en kompletteringsbeställning av fröer från Runåbergs fröer. Jag insåg att jag bland annat ville ha lite ruccola, oregano och morötter som kan vinterlagras. Fröerna kom, jag betalade och igår morse insåg jag att jag inte alls beställt morötter utan persilja (vilket var dumt eftersom jag redan hade persilja). Så igår eftermiddag mailade jag och frågade hur vi kunde lösa det. Vid lunch idag hade jag fortfarande inte fått nått svar och jag tänkte att det kanske var mycket att göra. Jag gick hem, vittjade mitt postfack och där fanns ett litet brev. Med de morotsfröer jag glömt att beställa. Inom mindre än 24 timmar. Sen har jag varit glad resten av dagen! 



4 kommentarer:

  1. Visst blir man glad av sådant! Och du bloggar om det och sprider ett bra rykte om dem, win-win, kallas det va? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite av min tanke! :) Med de har så trevlig fröer så de hade nog fått lite smygreklam ändå!

      Radera
  2. Håller med Jo, att anstränga sig lite extra ger ett rykte som måste vara vinnande i längden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja synd att det inte är fler som tänker på det bara!

      Radera